Виховна робота

     У процесі виховання необхідно враховувати індивідуальні і вікові особливості дитини, спиратися на її збережені, позитивні якості. Насамперед слід виховати в дитини з особливими потребами самостійність, навички самообслуговування, культурної поведінки, привчати її жити і працювати у колективі. Необхідно бачити в своєму вихованці передусім особистість. 

     Виховання здійснюється в сім'ї та в школі. До змісту виховання осіб із особливими освітніми потребами входить розумове, моральне, естетичне і фізичне виховання. Основними методами є методи заохочення, переконання, позитивного прикладу і покарання. Заохочення за успішне виконання завдання, долання труднощів, постановка посильних завдань з подальшим їх ускладненням — все це сприяє зміцненню віри у власні здібності і сили, стимулює для подальшого успіху в досягненні нових результатів. Переконання повинно бути не стільки словесним, скільки дійовим, практичним. Передусім треба на практиці переконати дітей у правильності, позитивності того, що вимагається від них, і в негативному значенні всіляких порушень, якщо вони мають місце.

     Особистість педагога-вихователя повинна бути зразком для учнів. Також важливим є виховання на зразках високих суспільно-політичних ідеалів, і на національних традиціях, і на краєзнавчому матеріалі, і на прикладах кращих учнів школи, батьків, земляків, і на історичному минулому Батьківщини, на прикладі життя і діяльності її великих людей.

   Діти з особливостями психофізичного розвитку часто відчувають труднощі в оцінці своїх і чужих вчинків. Схвалення, заохочення для них є показниками правильності їхніх вчинків або поведінки. Осудження, упереджене ставлення, особливо колективне, можуть стати сильними методами впливу, ними слід користуватися з урахуванням індивідуальних особливостей дітей. Ні в якому разі не можна карати працею, це виховує негативне ставлення до праці.

     Слід прагнути попередити, запобігти неправильним вчинкам вихованців. Цьому мають сприяти чітка організація діяльності, визначення обов'язків кожного учня, вибір ефективних шляхів виховної роботи. Основним шляхом виховання дітей із особливими освітніми потребами є комплексний підхід до навчання і виховання.

     


Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю гостей блогу!

  Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить. М. Форбс